Ninjahug

Direktlänk till inlägg 26 augusti 2015

Det inre kriget...

Av Linda - 26 augusti 2015 20:52

Jag känner mig fångad..


Jag är fånge i mitt eget liv.. i min egen hjärna.. alla dessa tankar som äter upp mig inifrån för att inte tala om alla dessa känslor som man ska handskas med (som jag nämnt förut är inte det helt enkelt)..

Men jag har stängt in dom så länge nu att det känns så väldigt främmande på något sätt.. Vad det än är, så är det inte mitt.. Dom är inte mina..!? Och det känns så konstigt att jag på något sätt kan känna så och samtidigt 'känna'..? Det går inte riktigt ihop för mig, men det är som mycket annat i mitt liv.. en enda röra som gör sig påmind men samtidigt inte vill ge sig till känna..!

Inte helt okej.. Det går inte att ha det såhär..


JAG GÅR SÖNDER..! 


Jag känner mig trasig, men muren jag har rubbas inte för något.. Det finns inget som bara kan skövla fram och riva den. Jag är säker här inne i min borg..
Ingen kommer åt mig här.. ingen kan se hur jag mår och vad jag känner om jag inte väljer att visa det, för vid det här laget nu vet jag hur man gör.. Ingen kan se.. Ingen vet.. Om inte jag vill det..!


Jag är en främling i mitt liv och i mitt huvud.. Jag vet inte riktigt vad som är och vad som inte är.. Och hur ska jag kunna förklara det för någon utan att verka helt knäpp i huvudet..? Fast.. det är jag ju faktiskt.. I'm beyond wierd..

Hur hamnade jag här..? Hur tog jag mig hit..?


"If you could take a selfie of your soul, would you find it attractive enough to post?"


Jag har funderat många gånger på att låsa upp mitt inre och släppa ut mina demoner men jag är orolig för att när jag gör det så dör det som finns där inne för att det mörka och demoniska är det enda som håller allt vid liv.. får det att finnas och kännas. För även om det ofta känns väldigt mörkt och tomt och hela jag bär tunga kedjor, så känns det och jag är vid liv.. Jag har kämpat emot, kämpat för och bara kämpat när det inte fanns något kvar..


Men nu då.. luckras allt upp nu.. försvinner jag med det då?

Orden försvinner.. men något annat tar över, något starkt och väldigt kraftfullt.. det är som en naturkraft som härjar i mitt inre.. Vad är det..? Vad vill det mig..?! Kan det inte bara lämna mig ifred!?? Jag vill inte..! Det känns.. och jag vet inte om jag vill.. Jag kan inte ens beskriva den här kraften med några ord, det är helt vansinnigt! Det river och sliter.. Jag mår illa.. Jag vill bara gråta.. Jag vill släppa ut det! Klösa ut det! Skära ut det! Slita ut det!
jag vill hålla det i min hand och se på det.. om det är vackert.. Ge det till ågon som kan berätta vad den ser och vad det betyder..

Det känns så vasst men samtidigt mjukt..

Kall och varm..

Känns som jag ska dö......

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 15 september 2015 13:28

Ja nu var det ett tag sen.. För det har ju varit rätt bra ett tag nu faktiskt..... Men ja, det är väl med det, som det alltid har varit.. när det är bra så skiter sig det mesta bara..!    Idag regnar det jättemycket så det kanske var lagom att ...

Av Linda - 26 augusti 2015 01:14

Nemen vilken skräll att jag inte kan sova..! Passar bra eftersom jag ska upp halv sex... Idag var jag till Samhalls kontor och lämnade tillbaka arbetskläderna. Efter det följde pappa med mig ner till stan för jag skulle till smycka och köpa en be...

Av Linda - 19 augusti 2015 23:43

Det är stjärnklart ikväll.. det tycker jag om, det är vackert och rogivande på något sätt.. och att se månens klara ljus.. Det enda som behövs då är en ödslig landsväg utan gatljus.. Finns inget bättre än det <3 (kanske med trevligt sällskap då) ...

Av Linda - 18 augusti 2015 15:13

Jahapp men det var ju ingen skräll att det har gått drygt ett år sen jag senast skrev något på det här stället...! Vet inte ens vad jag ska börja med att skriva.. det är ju löjligt! Men något är sig likt, går ut och in ur denna slöja av ångest, e...

Av Linda - 15 mars 2014 17:21


  Hej hallå! Tänkte passa på att skriva några rader nu när jag ändå är hemma en stund. Har inte hänt mycket i mitt liv sen sist jag skrev men däremot i vänner och familjs liv har det hänt en del trista saker..  Börjar praktik till veckan så ...

Ovido - Quiz & Flashcards