Ninjahug

Alla inlägg under november 2012

Av Linda - 22 november 2012 13:06

Jahapp.. Nu sitter jag på arcus ännu en dag och väntar på att få gå hem..

Jag är lite upprörd också.. mitt USBminne har nämligen försvunnit.. har letat överallt men hittar det inte.. Men men, 


Den här veckan har jag börjat , så sakteliga, att tagga för december med Carolus Rex - albumet. Det ska bli så awesome (Y) Jag längtar till den 22 då vi åker, ett saftigt gäng för att stödja "patriotrocken" om man nu kan kalla det så. Sabaton ftw.


Usch, jag såg på nyheterna igårkväll och såg ett inslag om hajfiske.. Jag blev jävligt upprörd kan jag säga! Fan att skära av fenorna på levande hajar och sen, inte nog med det, slänga i dom i vattnet igen(!) det är fan förjävligt rent ut sagt!!

Tänk att det funkar så dåligt i värden; om en människa dödar en annan människa (mord) då letar man ända till världens ände efter den där för att sen bura in han,, men om det handlar om djur letar dom inte lika frenetiskt..(!)

....


Ska fråga om jag kan gå tidigare så jag kan få något vettigt gjort idag.. Får väl se hur det blir med det..



Over and out.

Av Linda - 19 november 2012 23:05

Efter en trevlig helg i Torsby - med min kusin; bio och hemmamys så har det blivit måndag, som nu börjar lida mot sitt slut..

Idag har jag sökt jobb för hela slanten, skickade mail till Maxi.. drog till stan och gick in på några butiker och hörde mig för om jobb t.ex Metro och Craze, så nu sitter jag och håller tummarna och ber för att jag ska få napp..
Har även träffat trevliga människor idag (Y) och en liten mysig katt.

Imorgon får det väl bli heldag på Arcus, för idag var jag ju bara där en liten stund innan jag drog till stan på jobbjakt och sådär. Så nu sitter jag här och funderar på vad morgondagen har att bjuda på..


Idag vill jag faktiskt berömma mig själv att jag är så ihärdig trots alla motgångar.




Over and out.

Av Linda - 15 november 2012 11:10

Hejhej, nu sitter jag här igen och skriver..

Fortfarande arbetslös.. suck.. det är såå trist! Ska dessutom försöka att få något gjort idag på det här stället.. Läsa en bok och skriva om fyra yrken, gud vad kul.. not.

Undrar om jag ska börja hissa och dissa saker här på min blogg, det vore väl kul? 


Nu till något annat..

Jag såg på facebook och hörde på nyheterna i morse att det var en väldans uppståndelse över Zlatan. Fyra mål det är bra såklart (för dom som bryr sig om fotboll). Men det var samma sak när det hade snöat här i vår lilla stad. Alla var tvungna att skriva om snö hela facebook var helt igensnöad *hehe* men det är lugnt, man missar ju inte direkt nåt på det viset.

Spännande det här.. människor..


Nej nu får det vara bra med nyheter en stund.. för nu är det snart fredag och vad blir det då? jo, FREDAGSMYS! Säger dom som vet allafall. Jag ska kanske åka bort i helgen jag, till min släkt men framförallt min kusin. Mamma frågade mig igår om jag ville följa med henne så jag ska nog göra det tror jag.

Just det! Hissa och dissa var det ja.


Nej, nu måste jag nog jobba med något här, men jag skriver väl om ett tag igen.




Over and out.

Av Linda - 1 november 2012 11:19

Tänk om man skulle ta och skriva några rader, om något vettigt någon gång..?

Om världens orättvisor och så, fast nej..

Skriver lite om mig och min vardag istället.


Idag sitter jag på Arcus, dom de två senaste veckorna.. Här sitter arbetslösa ungdomar och invandrare och söker jobb eller bara funderar på vad de vill göra med sitt liv, om de vill jobba eller plugga vidare. Här träffar jag Emma och Mikaela varje dag, riktigt härliga människor. Karro som brukar vara här är tyvärr sjuk.

Även om det inte är det roligaste att sitta här vid en dator hela dagarna så är det ganska trevligt med alla de trevliga människorna som är här.

Man blir dock ganska trött i huvudet efter en hel dag, fyra dagar i veckan; den femte dagen är ju bara halvdag. På morgonen när jag kommer hit så brukar jag vara ganska trött och seg. Vi sitter här vid en varsin dator, helt tysta och bryr oss bara om vårt eget, men runt lunchtid så börjar vi så smått att ta kontakt med varanda och börja prata.. så eftermiddagarna blir ganska trevliga ändå.



Men nu måste jag ta en paus från detta och ta lite lunch och sen skriva en utvärdering över tiden jag varit här på Arcus (hittills).


Fundera mera..


Over and out.

Ovido - Quiz & Flashcards