Ninjahug

Alla inlägg under augusti 2012

Av Linda - 29 augusti 2012 04:13

Så nu har jag allafall blivit på bättre humör.


Måste ju berätta att tidigare idag (eller igår, egentligen) så följde Mamma med mig till IKEA så jag fick handla lite där; lite tallrikar och bestick och ett litet glasbord.

Har även beställt en ny säng från jysk, den kommer nästa vecka.


Undrar vad jag ska fördriva tiden med imorgon då..?

Nej, nu måste jag faktiskt försöka sova..


Over and out.

Av Linda - 29 augusti 2012 02:24

Det var väldigt längesen jag bloggade nu.. Har väl haft mycket att göra samtidigt som ingenting..

Jag har dessutom haft två andra bloggar som jag skrev några gånger på, sen tog jag bort dom..

Jag har tänkt en jävla massa.. och funderat.. och tänkt lite mer..

Många saker har jag ju kommit fram till dessutom men det finns fortfarande frågetecken, men det är inte det jag tänker skriva om inatt.. "SVEK".

Det är skillnad på om någon gör dig besviken, eller om någon sviker dig..

Folk som sviker.. finns massor av dom.. hela världen är full av folk som sviker..

Det kommer alltid finnas någon eller några i ditt liv som kommer svika dig eller göra dig besviken, det kan vara en person i din familj, det kan vara en person i din nära vänkrets, det kan vara vem som helst..

Många kommer komma undan med det, folk kommer göra det om och om igen..

Du kommer förlåta en del av personerna men en del av dom vill du förmodligen aldrig se igen; men frågan kvarstår: "Var det rätt person?" "Förlät du rätt person?"

Visst, det är så att förr eller senare så kommer alla som du känner att någon gång göra dig besviken eller svika dig, för alla gör ju misstag; vi är ju inte mer än människor... 

Men, vad gör mest ont; att 'bli sviken av någon' eller 'bli besviken på någon'??

Det är en ganska svår fråga för båda sakerna gör ju ont, men kanske i olika grad och olika länge och så vidare, det är relativt...

Jag kan själv säga att jag har gjort många misstag i mitt liv, och fler kommer det att bli. Jag har svikit och gjort folk besvikna minst lika många gånger som det har hänt mig, så jag kan nog säga att det värsta är att få höra att man har gjort så mot någon annan än att tänka på dom gångerna som folk har gjort så mot mig.. jag tror det är värre.

Klockan är snart tre och jag kan inte sova, det är inget ovanligt..

Däremot har jag en obehaglig känsla som gäckar mig, kanske därför jag ligger vaken långt in på nätterna, en känsla av ensamhet.. Den känslan hänger tung i luften här, väldigt tung..

Det känns som att den personen eller dom personerna jag behöver nu, är långt borta..

Utöver denna tanke som jag har skrivit om så har saker och ting flutit på nästan i sin ordning; mina dagar t.ex. 

Det är dessutom några månader sen jag la upp ett inlägg här, usch vad lat jag är *hehe*

Ännu ett sånt där "djupt" inlägg.. Vad trist.. Det värsta är att jag inte kommer på något roligare att skriva om just nu för jag är så jävla trött *gäsp*

Nej nu skiter jag i det här nu ska jag försöka sova.

Over and out.

Ovido - Quiz & Flashcards