Ninjahug

Direktlänk till inlägg 15 september 2015

En perfekt dag för besök.. från "honom"..

Av Linda - 15 september 2015 13:28

Ja nu var det ett tag sen.. För det har ju varit rätt bra ett tag nu faktiskt.....

Men ja, det är väl med det, som det alltid har varit.. när det är bra så skiter sig det mesta bara..! 


Idag regnar det jättemycket så det kanske var lagom att det var idag "han" skulle komma och sänka mig...

Det enda jag kan tänka på just nu är hur jag ska få allt det onda och jobbiga att försvinna... 


Klumpen i magen och tyngden på mina axlar är "hans" -(ångestens) förstjänst.. är "han" inte fantastisk? 


-Kom igen nu, inga dumheter..!

-Du vill inte vara där du hamnar om du gör något!!

Eller det kanske jag vill..? Jag kanske inte bryr mig mer..? Vem orkar hålla på med sånt.. ?


-Vem har beställt en mental och känslomässig shutdown?

Det var väl jag det.... 


Men hur gör man när man vill starta upp igen då..? Tänk om jag vill känna sen? Tänk om jag vill funka?

-Tyvärr, det funkar inte så. Det går inte. Haha det är försent för det nu... Det borde du ha tänkt på innan du krasha din jävla idiot!!


Ojoj.. nu har jag att göra.. Kämpa en massa igen..


Men det känns allafall lugnare nu efter alla ord som flödat ut ur mitt huvud och skrivits ner på denna sida..


Men jag känner hur det skaver i magen, ångesten bor där..

Något litet och branden tar sig.. Hela jag kommer att brinna ner en vacker dag om det inte ska gå att göra något åt det här..

För jag får ju inte öppna dörrar åt "honom" så "han" inte börjar elda där inne till att börja med..

Men det kommer komma en dag när jag slutar bry mig om det där.. när jag bara skiter i allt och öppnar så många dörrar att det inte kommer att finnas något kvar där inne... det vore trevligt.. Ingen som ifrågasätter när det inte finns något alls att fråga om..

Tomheten låter just nu som ett väldigt trevligt ställe! Jag borde resa dit.. och stanna där!!!!!!!!


Jag orkar inte känna på det här sättet; att jag vill stänga ner och sluta existera inuti.. men samtidigt kunna starta upp alla känslor och få det att bo i harmoni, i någon slags samexistens allafall, i mitt söndertrasade inre..

Det går liksom inte med både och, jag måste välja..

Det är svårt..!


Ja, så är det med det..

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 26 augusti 2015 20:52

Jag känner mig fångad..   Jag är fånge i mitt eget liv.. i min egen hjärna.. alla dessa tankar som äter upp mig inifrån för att inte tala om alla dessa känslor som man ska handskas med (som jag nämnt förut är inte det helt enkelt).. Men jag har...

Av Linda - 26 augusti 2015 01:14

Nemen vilken skräll att jag inte kan sova..! Passar bra eftersom jag ska upp halv sex... Idag var jag till Samhalls kontor och lämnade tillbaka arbetskläderna. Efter det följde pappa med mig ner till stan för jag skulle till smycka och köpa en be...

Av Linda - 19 augusti 2015 23:43

Det är stjärnklart ikväll.. det tycker jag om, det är vackert och rogivande på något sätt.. och att se månens klara ljus.. Det enda som behövs då är en ödslig landsväg utan gatljus.. Finns inget bättre än det <3 (kanske med trevligt sällskap då) ...

Av Linda - 18 augusti 2015 15:13

Jahapp men det var ju ingen skräll att det har gått drygt ett år sen jag senast skrev något på det här stället...! Vet inte ens vad jag ska börja med att skriva.. det är ju löjligt! Men något är sig likt, går ut och in ur denna slöja av ångest, e...

Av Linda - 15 mars 2014 17:21


  Hej hallå! Tänkte passa på att skriva några rader nu när jag ändå är hemma en stund. Har inte hänt mycket i mitt liv sen sist jag skrev men däremot i vänner och familjs liv har det hänt en del trista saker..  Börjar praktik till veckan så ...

Ovido - Quiz & Flashcards